Despre

Elena Stănculescu

Elena Stănculescu este profesor universitar, doctor în psihologie (2001), la Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei din cadrul Universității din Bucuresti. A obţinut atestatul de abilitare în Psihologie, cu teza Perspective moderne în Psihologia Pozitivă şi Educaţională. Este conducător de doctorat în domeniul Psihologie. Din anul 2007 este membră în consiliul editorial al Revistei de Psihologie a Academiei Române. Este reprezentant de țară în cadrul ENPP (European Network for Positive Psychology). S-a specializat în Finlanda în domeniul managementului crizelor în școli. A fost profesor invitat la Universitatea din Padova (Italia), unde a susținut cursul cu tema Prejudecățile și stereotipizarea în copilărie.

Ca urmare a activităţii ştiinţifice internaţionale, in anul 2020 a fost numită Associate Editor la revista International Journal of Mental Health and Addiction, publicată de Springer New York, NY, iar din anul 2024 a fost promovata pe pozitia de Executive Editor.

A introdus si sustinut la nivel de master in cadrul Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei la Universitatea din Bucuresti, următoarele discipline noi: Psihologia pozitivă aplicată în educație, Introducere în sănatate mintală şi wellbeing, Inteligența emoțională în copilărie și adolescență, Fundamentele psihologice ale carierei didactice și relației de mentorat, Stimularea competenței socio-emoționale în mediul educațional, Managementul stresului, Etică si deontologie in psihologia educatiei. De asemenea a propus si sustinut cursul Fundamentele psihologice ale comunicării şi negocierii interculturale, in cadrul masterului Tehnici diplomatice, la Facultatea de Istorie/Universitatea din Bucuresti.

A publicat peste 100 de lucrări științifice. Unele dintre acestea au fost prezentate la conferințe şi congrese internaționale din Finlanda, Danemarca, Olanda, Belgia, Cehia, Irlanda, Croația și Malta. A scris ca autor unic următoarele cărți: Psihologia educației de la teorie la practică (ediția I-2008 și ediția a II-a-2013), Etica în psihologia educației, Fascinația stereotipurilor în psihologia socială, Managementul stresului în mediul educațional, Despre educație. Este coautoarea unor lucrări de specialitate publicate in strainatate, printre care: The New World Book of Happiness (2023), International Handbook of Psychological Well-Being in Children and Adolescents (2015)-Springer New York, NY.

A primit premiul „Profesor Bologna”, singura distincţie naţională oferită exclusiv pe baza aprecierii studenţilor de către Alianţa Naţională a Organizaţiilor Studenţeşti din România, menită să omagieze şi să răsplătească performanţa didactică a profesorilor.